woensdag 30 september 2020

even de coronashit van me afschrijven

Ik dwing mezelf vandaag om weer eens een blog te schrijven...
Ik weet dat schrijven mij van een hoop hoofdzorg af helpt en met die ellende van de corona /covid 19 is dat wel nodig...
Ik word helemaal hyper als ik bedenk wat mij opgelegd kan worden zonder dat ik dat wil en het voelt echt zo...
Ik ben altijd al tegendraads geweest, tegenwoordig met wat meer nuance, maar veried mij iets en ik zal er tegenin gaan.
Die had je niet verwacht hè hahahaha
Maar afijn, al die regels van tegenwoordig, alleen al om even een boodschapje te doen met ontsmetten en karretje of mandje... ik vind er wat van en doe het dus bij voorkeur niet.  Alleen bij de super omdat ik daar het gemak van het karretje heb ontdekt.  Zomaar een voordeeltje uit een mega nadeel!
Gelukkig zijn de regels hier (nog) niet zo erg.
Ik kan me alleen al erg opvreten als ik al die onzinnige regels hoor van lapjes voor je gezicht, niet juichen, niet zingen in de buitenlucht... maar Sint Maarten lopen mag dan weer wel mét zingende kinderen.
Kinderen zijn geen verspreiders of wacht... toch wel!  Of was het nu niet meer... ach ja... ze weten het zelf niet meer, maar kinderen moeten naar school en daarna weer strikt in het gareel van de 1,5 meter afstandregels. 
Sjonge, je zult toch maar de bedenker zijn van dit alles.... 
Juichen in een stadion dat geschikt is voor minimaal 20.000 man, waar je nu met hooguit 5000 man zit mag niet... want?? Niemand voor je, niemand naast je, niemand die je logischer wijs kan besmetten maar hè.... het klinkt alsof ze vrolijk zijn dussss, weg met die mensen die plezier hebben, dat kan tegenwoordig niet meer.
Maar demonstreer je tegen racisme mag het weer wel, dan is er geen enkel gevaar...
Snap jij het nog?
Ik niet en daarom word ik helemaal hyper van weer zo'n onzinnige regel die er telkens weer bij komt.
De horeca die nu om 10 uur 's avonds dicht moet, want??  Het virus komt laat in de avond en 's nachts?
Nee, we hebben liever die personen op straat, waar we niet weten wat ze uitspoken en die zich uit verveling en frustratie of zoals ik gewoon omdat ze tegendraads zijn, dingen doen die ze beter niet kunnen doen.
Of wacht, nee, ze zetten er gewoon een avondklok op!  Niemand mag zich na 10 uur s'avonds nog buiten bevinden!  
Het is toch te zot voor woorden!
Voor nu zijn de strengste regels in de grote steden, maar er zijn al geruchten die alle regels landelijk willen.... zelfs in gezonde provincies en gemeentes hou je je aan de regels want daar help je iemand in Amsterdam mee??
Knettergek zijn ze....  
En dan heb ik het nog maar niet over het feit dat we echt niet in een pandemie zitten, laat staan er een gehad hebben... niet in Nederland in elk geval.
Jha, het was een heftige tijd, ja het was een heftig virus maar we hoeven niet door te schieten en een heel land naar zn grootje helpen.
Niet te vergeten al die personen die door de regels eenzaam, zieker, depressief worden, zieken die niet geholpen worden want corona gaat voor.
Het sterftecijfer van deze groep mensen krijgen we niet dagelijks te horen....
En wat denk je van al die mensen die hun baan kwijt zijn?   huiselijk geweld?
De gevolgen van de regels zijn vele malen groter als die hele corona...
Heb je de berichten uit het kabinet gehoord?  vragen aan Rutte over het sterftecijfer en hij lult een heel end, maar een antwoord heeft hij niet... en zo lult hij overal maar wat raak, die man is echt de weg kwijt en praat alleen maar in zn eigen straatje. Zelf nadenken heeft hij nog nooit van gehoord en zijn ego verbied hem om nu toch min of meer wel bewezen is dat al die regels niet nodig zijn, het roer om te gooien naar normaal... net als in Zweden... daar kan het wel!

zó ik heb gezegd....


(foto van google afbeeldingen) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten